Camioanele IVECO
Iveco, nume care reprezintă de fapt un acronim pornit de la Industrial Vehicles Corporation, este un producător italian de vehicule industriale cu sediul în Turin şi controlat în întregime de către CNH Industrial Group. Proiectează şi construieşte vehicule comerciale de dimensiuni mici, mijlocii şi mari, vehicule pentru costructii, autobuze şi autocare, precum şi vehicule speciale că şi autospeciale miliare, pentru stingerea incendiilor, misiuni off-road şi de apărare a civililor. Iveco are unități de producție în Europa, Brazilia, Rusia, Australia, Africa, Argentina și China. Alături de ele funcționează și o rețea de aproximativ 5.000 de puncte de vânzare și service, răspândite în peste 160 de țări din întreaga lume. Grație celor 150.000 de vehicule comerciale de diferite modele și dimensiuni vândute, Iveco a generat o impresionantă cifră de afaceri de aproximativ 10 miliarde de dolari.
Numele IVECO a apărut prima dată în 1975 după o fuziune de mărci italiene (FIAT Veicoli Speciali cu sediul în Turin, OM cu sediul în Brescia şi Lancia Veicoli Speciali ), franceze (Unic) şi germane (Magirus-Deutz). La scurt timp după fuziune, din 1975 până în 1979, Iveco a trecut printr-un proces de raționalizare a gamei de produse, a unităților de producție existente, a rețelei de dealeri, în timp ce a menținut și portofoliul de branduri. În acea perioadă gama deținută de Iveco includea deja 200 modele de bază cu 600 versiuni, ce se întindeau de la vechiule uşoare de 2,7 tone, până la vehicule grele de 40 tone. Deținea de asemenea o divizie de autobuze și una destinată construcție de motoare. Atenția s-a concentrat pe creșterea productivității și dezvoltarea de noi propulsoare pentru gama de vehicule existentă. Un moment important din decadă este marcat de apariția primului model utilitar ușor dezvoltat sub nou înființata marcă Iveco, mai exact modelul Daily, a cărui istorie se întinde deja pe mai multe decenii.
În 1980 Iveco a construit primul motor turbo diesel pentru vehicule industriale grele. În acest deceniu, strategia corporativă a fost puternic orientată spre promovarea brand-ului şi a condus la sponsorizarea evenimentelor sportive cum ar fi Jocurile Olimpice din 1980 de la Moscova, Cupa Davis în 1982, expediţiile Jacques Cousteau în bazinul Amazonului în 1983 şi Raid Pigafetta, în cursul căreia Iveco-Fiat 75 PC 4×4 a fost prima maşină care a făcut înconjurul lumii într-un cerc complet. Tot în anii ’80 se profilează și devin operaționale două noi divizii ale grupului: divizia de motoare diesel destinate autobuzelor și divizia de autovehicule speciale destinate pompierilor.
În 1984, Iveco a lansat modelul de camion TurboStar, care a deveni un best-seller în Italia şi un jucător important pe piaţa europeană, înregistrând un total de peste 50 000 de vânzări. În 1985, se lansează primul motor diesel din gama Iveco, echipat cu tehnologia de injecție directă. Din 1986, Iveco S.p.A. deţinea 52% din acţiunile Iveco Ford Truck LTD, o fuziune eficientă cu divizia de camioane Ford Europa. Ford a preluat producţia şi vânzările de vehicule importante din gama Iveco şi a continuat în acelaşi timp producţia proprie Ford Cargo.
La mijlocul anilor 1980, ASTRA, companie care producea basculante şi vehicule de şantier şi carieră în Piacenza, a devenit parte a grupului IVECO. La sfârşitul deceniului, în 1989, compania lansează noul Iveco Daily, echipat cu primul motor diesel cu EGR pentru reducerea emisiilor poluante pentru vehiculele comerciale.
În anii 1990, vehiculele EuroCargo, EuroTech, EuroTrakker şi EuroStar au reprezentat o împrospătare a gamei de vehicule produse până atunci. EuroCargo şi EuroTech au fost numite Camionul Anului în 1992, respectiv 1993, şi pentru prima oară în istoria premiilor “Truck of the Year”, premiul a fost câştigat de aceeaşi companie doi ani la rând.
Compania şi-a continuat dezvoltarea într-un ritm de invidiat. În 1990 a cumpărat 60% din acţiunile companiei spaniole ENASA, care deţinea vehiculele comerciale Pegaso, în 1992 Iveco devine principalul constructor de vehicule industriale în Australia, în anul 2003 Irisbus este cumpărată complet de către Iveco.
Strategia de marketing continuă prin consolidarea brand-ului Iveco cu sponsorizarea Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Torino, în 2006, cu o flotă de 1 200 de autobuze Iveco Irisbus. Un an mai târziu, Iveco devine sponsorul echipei naționale de rugby din Nouă Zeelandă, așa numita All Blacks, iar în 2009 Iveco devine furnizor de camioane de transport şi vehicule comerciale pentru Moto GP şi pentru legendara echipă Ferrari, unul din cei mai prolifici constructori prezenți în Formula 1.
Iveco EuroCargo – Camionul anului 2016
Noul Iveco EuroCargo a fost desemnat Camionul Anului 2016 desemnat de juriul format din 25 de ziarişti seniori europeni cu experienţă în domeniul vehiculelor comerciale. Într-o competiţie cot la cot cu Renault Trucks clasa C&K (locul 2) şi modelul Ford Cargo (locul 3).
Design-ul cabinei noului EuroCargo continuă în asentimentul familiei Iveco Daily, cu colțuri prietenoase şi linii orizontale ce ies în evidenţă. Interiorul noului camion de mărime medie este un “birou multifuncţional” cu consola centrală peconfigurata pentru a se integra cu smartphone-uri, tablete şi sisteme de navigaţie prin GPS, precum şi soluţii telematice avansate. Camionul EuroCargo vine disponibil într-o versiune de tip “super-eco” pe gaz natural comprimat, ce poate fi folosit în toate oraşele cu restricţii pentru camioane poluante.
Camionete Iveco Daily
Iveco Daily a fost gândit în întregime pentru a satisface cerinţele din domeniul transportului comercial uşor. Acestea au un şasiu robust, cu roată dublă până la furgonul cu roată simplă, şi se prezintă cu o variatate de 8 000 de versiuni, cu diverse caroserii, putere sau greutate.
Camioanele Iveco Stralis
Votat Camionul anului 2013, Iveco Stralis este un camion de cursă lungă descendent al modelelor EuroStar şi EuroTech. Noile motoare Stralis împreună cu modelul aerodinamic al cabinei prezintă un consum redus de combustibil şi o emisie redusă de Co2. Fiecare caracteristică a noului model de camioane Stralis au fost concepute să îmbunătăţească viaţa la bordul vehiculului, precum butoane pe volan pentru acţionarea telefonului sau scaun cu sistem de ventilaţie şi încălzire.
Modelul Off-road EuroCargo 4×4
Camionul EuroCargo 4×4 este dotat cu versiune de transmisie permanentă pe toate roţile cu o masă totală a vehiculului de 11,5 şi 15 tone. Modelul este disponibil cu cabină de dormit cu pavilion standard sau cabină de zi şi este dotat cu o gheară frontală de tractare şi protecţii speciale caracteristice utilizării off-road precum măşti pentru faruri, două trepte de acces retractabile, amortizoare din oţel şi apărătoare pentru radiator.
Modelul Off-road Iveco Trakker
Pe lângă modele comercializate sub brand-ul de Iveco-Astra, compania pune la dispoziţie sub brand-ul direct gama de vehicule de teren Iveco Trakker. Acesta a fost conceput să funcţioneze indiferent de condiţiile de vreme şi pe orice tip de teren. Gama de motoare Cursor prezente pe aceste modele sunt mai uşor de întreţinut, având un interval de service de până la 150 000 km.