fbpx
DAF-își-consolidează-poziția-pe-piață!

Creștere de vânzări a camioanelor grele DAF, susținută de Stoneridge

Creștere de vânzări a camioanelor grele DAF, susținută de Stoneridge

 

Vești bune au venit la începutul acestui an, din zona vânzărilor de vehicule comerciale noi. După ce s-a tras linie la final, anul 2016 s-a încheiat cu o creștere de vânzări de 11,6%, cele mai mari creșteri înregistrându-se în țări precum Italia, Spania, Germania și Franța. Printe puținele zone unde piața a înregistrat regrese a fost în Marea Britanie.

În cifre absolute creșterea de vânzări pe piața europeană se traduce printr-un total de 302.500 vehicule înmatriculate. Față de anul 2015, creșterea este însemnată, atunci vânzările oprindu-se la cifra de 269.000 de autocamioane. Dacă e să facem referire strict la vânzările de vehicule grele (cu tonaj de peste 16 t), atunci creșterea este chiar și mai spectaculoasă, fiind consemnat un plus de 12,3%. Din nou cea mai însemnată evoluție vine din Italia, unde Statul a implementat un set de măsuri care să stimuleze înnoirea flotelor de vehicule.

 

Vânzările DAF se traduc în creșterea cotei de piață

 

Pe acest fond e de remarcat avântul considerabil pe care l-au luat vânzările mărcii olandeze DAF. În anul 2016, nu mai puțin de 46.700 de vehicule grele DAF noi au fost înmatriculate în Europa. Constructorul olandez atinge astfel un nivel record, care printr-un remarcabil plus de 19% (față de 2015 când se livrau 39.400 de unități) a fost extins în mod disproporţionat.

Cota de piață a producătorului olandez pe acest segment de camioane grele a ajuns astfel să crească de la 0,9%, la un impresionant nivel de 15,5%. DAF reușește astfel la final de an 2016 să își consolideze poziția în mai toate țările europene, în plus se poziționează ca lider de piață în țări cu piețe imporante, precum Marea Britanie, Ungaria, Polonia, Bulgaria și, desigur, acasă în Olanda.

 

Planuri pentru un 2017 spectaculos

 

După aceste rezultate remarcabile, producătorul olandez și-a fixat pentru 2017 câteva obiective extrem de ambițioase. Concret, DAF dorește să vândă undeva între  260.000  și 290.000 de unități din segmentul de camioane grele, care au un tonaj ce depășește 16 tone. Planuri la fel de ambițioase s-au făcut și pentru categoria de autocamioane uşoare (cele cuprinse între 6 și 16 tone). Aici DAF a consemnat o creștere a cotei de piaţă, de la 9 % în 2015, până la 10,1 % la

final de 2016. Și în acest segment rezultatul se bazează pe o creştere semnificativă în aproape toate statele din Europa. Impresionant este rezultatul vânzărilor din Marea Britanie, unde DAF este lider de piaţă, iar în 2016 vânzările olandezilor au crescut de la 36.2% la 37.9%. La nivelul întregului continent, în segmentul de autocamioane uşoare, creșterea volumelor de vânzări a fost de 8%, fiind livrate un total de 53.000 de unităţi.

Rezultate excelente s-au consemnat și în afara bătrânului continent, asta contribuind la consolidarea poziției DAF pe plan mondial. Mai exact constructorul olandez a intrat în premieră în Arabia Saudită și a deschis o primă reprezentanță oficială în Turcia, ca un cap de pod pentru o nouă etapă de dezvoltare. Concomitent, în cealaltă parte a lumii, în Brazilia, 2016 s-a încheiat pentru DAF cu o creştere a producţiei, susținută de a creștere a cotei sale de piaţă. Alte vești bune pentru olandezi au venit și din Taiwan DAF, unde DAF se menține lider de piață în rândul mărcilor de vehicule utilitare de producție non-asiatică.

 

Parteneriatul care s-a dovedit o rețetă de succes

 

Fiecare mare producător de vehicule, fie că vorbim de camioane sau de automobile, se bazează la un moment dat pe furnizorii săi de componente sau subansamble. Cheia e adesea să găsești cea mai potrivită combinație. Cei de la DAF se pare că cel puțin în zona furnizorilor de tahografe, au găsit-o. Încă de la mijlocul lui 2014, toți dealerii DAF din Uniunea European, Elveția, Norvegia și Turcia au început vânzările de tahografe digitale Stoneridge SE5000 Exakt Duo ca dotare standard pentru modelele DAF LF, CF și XF. Asta a însemnat un câștig pentru DAF, Stoneridge fiind un producător renumit pe plan global în zona tahografelor. Pe de altă parte, reprezentanții Stoneridge s-au declarat mulțumiți de acest parteneriat, considerându-l extrem de important pentru ei. Modelul lor de tahograf SE5000 Exakt Duo oferă update-uri de informații transmise în timp real și posibilitatea de cronometrare descrescătoare a perioadelor de condus și a celor de staționare pentru odihnă. Asta contribuie la eficientizarea activității floterlor, precum și la respectarea mai ușor a prevederilor legale din domeniul transporturilor de mărfuri și persoane.

Stoneridge și-a luat foarte în serios rolul de furnizor de tahografe pentru DAF, iar ca să vină în întâmpinarea nevoilor clienților, au încercat să proiecteze modelul SE5000 Exakt Duo pentru a fi cât mai ușor de utilizat, pentru a ușura viața șoferilor cât mai mult posibil. Pentru mai multe informații și traininguri de specialitate, au creat inclusiv un website dedicat la adresa www.SE5000Exakt.com, unde să găsesc documentațiile complete ale produsului.

 

Scurt istoric DAF

 

  • 1928 – Hubert van Doorne pune bazele companiei DAF (inițial denumită Commanditaire Vennootschap Hub van Doorne’s Machinefabriek).
  • 1949 – DAF a construit deja o gamă largă de vehicule, între care autobuze, camioane și remorci. Este anul când se adoptă numele Van Doorne Automobile Fabriek, prescurtat DAF.
  • 1958 – Premieră pentru DAF – se lansează primul automobil sub marca olandeză DAF.
  • 1968 – Se lansează modelul F241 cu parbrizul cu 3 ștergătoare.
  • 1987 – Se lansează modelul 95, devenit rapid camionul anului, grație cabinei luxoase, cu pat, spații de depozitare, televizor, cuptor cu microunde. Modelul a fost perfectat de-a lungul timpului, fiind în fabricație și azi.
  • 2010 – Pe modelul LF45 DAF introduce o motorizare hibridă.
  • 2011 – DAF ajunge să dețină 19% din pachetul de acțiuni al producătorului ceh Tatra.

 

Scurt istoric Stoneridge

 

  • 1965 – Compania e fondată de D.M. Draime, care rămâne la conducerea ei până în 2006, când a încetat din viață.
  • 1988 – Stoneridge cumpără compania Joseph Pollak Corporation, producător de componente electrice pentru industri auto.
  • 1997 – Stoneridge achiziționează pachetul rămas de 55% din acțiunile Berifors (redenumit ulterior Stoneridge Electronics) și își stabilizează astfel prezența în Europa. De asemenea este anul când intră și pe piața din Brazilia.
  • 2004 – Se semnează un parteneriat joint venture cu Minda Group, unul din cei mai mari furnizori de piese pentru constructorii de mașini din India. Se deschis în același an și reprezentanța din Shanghai, China.
  • 2014 – Stoneridge capătă controlul asupra companiei germane Motometer GmbHB (fondată în 1912), distribuitor de tahografe, accesorii, care deține și softul Motodrive.

 

 

 

Leave a Comment

Scroll to Top